Ha van céges weboldalad vagy tervezel céges weboldalt csinálni akkor biztosan szeretnéd, hogy ez megfeleljen a kor elvárásainak és segítse üzleti céljaidat. Ebben a cikkben megtudhatod milyen legyen 2016-ban a céges weboldalad.
2016-ban két lényeges szempontnak kell nagyon jó harmóniában lenni, hogy a weboldal valóban a cégedhez tartozó pénztermelő csatorna legyen.
1. Az első amit a leendő vásárlód lát nyílván a design, megjelenés.
Ma sokszor elveszik a modern trendi megjelenésben a cég arculata, jelleme. Pedig ez nem csak a fizikai üzletedben fontos.
Gyakran hallani mostanában, hogy csak az értékesítési csatornád számít és egy pár perc alatt összedobott weboldallal is tudsz pénzt keresni. Pedig tény, hogy az interneten is jobban megjegyezhető vagy ha egyedi vagy. A minőségi weboldal pedig ettől jóval több előnyt is tartogat. Tehát ha hosszútávra tervezel mindenképpen érdemes egy tejes értékű arculathoz illő modern weboldallal “támadnod”.
A webes trendek gyorsan változnak, de mindig vannak hosszább távon fennmaradó, jól működő formák amiket mindenképpen érdemes kihasználni.
Ma már a megjelenés jelentős mértékben összeforrt a kezelhetőséggel. Kezelhetőség szempontjából pedig a mobilos platformokon történő megjelenés a legfontosabb, hiszen itt korlátozottabbak a böngészési gesztusok és felületek (erről még később lesz külön is szó).
Nem divat már sok grafikus elem beágyazása a weboldalba. Az arculat kialakítását nagy mértékben tudjuk befolyásolni a tartalommal és tegyünk is így, mert ez lesz az ami eladja a terméked/szolgáltatásod.
A webdesign trendek 2016-ban a letisztult minimal és flat megjelenéseket diktálják. Ez marketing szempontból is előnyös, mert az értékesítési szöveged kerül a fókuszba amit kényelmesen tud olvasni a felhasználó és így jó eséllyel végig is fogja olvasni.
Hangsúlyozza a cég jellemét, arculatát. Nagyon fontos, hogy ne vidd túlzásba, ne akarj minden modern technikai megjelenést felvonultatni. Válassz a lehetőségek közül olyat ami illeszkedik hozzád. Ne akarj fiatalos lenni ha például idősebb korosztálynak szól a terméket (és természetesen fordítva is).
Használj, nagy képeket illusztrációnak. Lehetőleg olyan képeket használj amik színvilága és mondanivalója illeszkedik az arculatodhoz. Ne használj nagyon színes, sok tartalommal és jelentéssel bíró képeket. Egyszerű, egyértelmű üzenete legyen a képeknek is.
Elsősorban mindenképpen a saját fotókat javaslom, ha ezek nem állnak rendelkezésre akkor gyártói, beszállítói fótok és végső esetben használj csak stock fotókat.
Használj videókat bemutatkozóhoz, termékbemutatóhoz. Ne profi, többszázezer forintos reklámvideókban gondolkodj. Ma már egyszerű körülmények között, kisebb befeketetéssel is lehet vállalható videókat készíteni. Egyes felmérések szerint 2017-re az internetes forgalom 75%-át fogja elérni a videómegtekintés. Ez nagyon nagy szám. Használd ki még akko amikor még nincs mindenkinek a webodlalán videó. Hiszen így jobban kitünhetsz a tömegből.
Jól tagolt szövegeket használj és a kevesebb több elvét tartsd szem előtt. Ma már nem szeretnek és idejük sincs a felhasználóknak hosszú bemutatkozókat és termékleírásokat olvasni. LÉnyegretörően fogalmazz és úgy mintha egy ismerősödnek mesélnéd el.
2. Teljesítse célját …
Másodjára hagytam, de egy picivel fontosabb szempont, hogy a weboldal teljesítse a kitűzött célt.
Milyen célról is lehet itt szó? A legegyszerűbb, hogy a látogató vegye fel velem a kapcsolatot. Ha szolgáltatást árulok akkor rendelje meg azt a szolgáltatást. Egy webshopnál pedig természetesen a vásárolja meg a termékeket.
Ha Te nem online árulod a terméked/szolgáltatásod akkor is szükséged van weboldalra és akkor is van célja. Például, hogy menjen be a boltodba és ott vásároljon.
Cél nélkül a weboldalad csak arra jó, hogy legyen.
Semmimásra.
Felvágni valakik előtt, hogy van, mutogatni ismerősöknek. De pénzt nem fog neked hozni.
Tehát tűzd ki, hogy a Te weboldalad milyen célt kell, hogy teljesítsen számodra. Hogyan várod el tőle, hogy támogassa az eladásaidat, a profittermelésed?
Amikor ezt kitűzted akkor gondold végig, hogy a weboldalad ehhez a célhoz hogyan vezeti el a látogatót. Nem lesz elég ha van egy kapcsolat menüpontod egy űrlappal. Tervezd meg, hogy jut el a látogató ahhoz a ponthoz ahol végrehajtja a vásárlást/megrendelést/kapcsolatfelvételt.
A vásárlási útvonal mehatározás, vagy ha úgy tetszik értékesítés tölcsér kialakítása. Enélkül a vevőd csak bolyong a weboldaladon és a szerencséden múlik, hogy vásárol-e vagy sem. Ugye nem szeretnéd a szerencsére bízni a céged bevételét?
Egy jól kitalált és a vásárlóid szokásaihoz igazított folyamatra van szükséged amin végig kíséred a vevőt. Három-négy lépésnél semmiképpen se tervezz többet, mert iylen sok kattintást nem fognak végrehajtani a vásárlók.
A lépések előnye az is, hogy a statisztikádban látni fogod a folyamatban hol lépnek ki a vásárlók és tudsz javítani a folyamat azon pontján ami gyengén teljesít.
A reszponzivitás mindenképpen alap elvárás kell, hogy legyen ma már egy weboldalnál. A látogatók átlagosan 40%-a néz egy weboldalt mobilról. Ez nagyon nagy szám, de lehet, hogy nálad a 70%-ot is eléri. Természetes, hogy ez a szám célcsoportonként változik. Egy azonban biztos, folyamatosan növekszik minden területen.
Letisztult tartalom: mobilos megjelenésnél még nagyobb hangsúlyt kap a szöveg mennyiségű. Mobil eszközökön álltalában jóval kevesebbet olvasnak a felhasználók mint monitoron, ezért a hósszú unalmas szövegedet biztosan nem fogják végig böngészni. Írj lényegretörően és nagyon fontos, hogy egyszerűen, érthetően fogalmazz. Hagyd el a diplomatikus, irodalmi megfogalmazásokat. Jó gyakorlat ha először úgy írod le a szöveget mintha egy barátodnak mesélnéd el, aztán magad elé képzeled a legjobb vevődet és formába öntöd “neki”. Ha vannak közelebbi ügyfeleid akkor publikálás előtt meg is kérdezheted mi a véleményük róla és szükség-szerint még módosíthatsz.
Egyszerű navigáció: az egyszerűeség egy modern weboldalnál mindenhol jelen van. Ha szerteágazó menürendszered van mindenképpen gondold át a szükségességét és amennyire csak lehet egyszerűsítsd le, vond össze. Véleményem szerint a felső, legfontosabb menübe 5-8 menüpontnál és maximum ugyanennyi almenüpontnál ne kerüljön több.
Véleményem szerint nem létezik mindenkire egyaránt érvényes recept a sikeres weboldalra. Iparágtól, célcsoporttól és a cég jellemzőitől is függ milyen weboldallal leszel sikeres.
Azonban a fent leírtak mindegyikét muszáj leszel használni ha sikereket akarsz elérni a honlapoddal.
Legutóbbi hozzászólások