fbpx

Sok cégvezető egyfajta plusz nyűgként tekint a weboldalra és egy számra a a kiadási oldalon. Ezzel ellentétben a weboldalak stratégiájával foglalkozó szakemberként azt mondom a weboldalnak egy gyorsan megtérülő befektetésnek kell lenni. Egy új eszköznek ami a profitot növeli.

Ha új weboldalt tervezel ezt a 6+1 pontot mindenképpen olvasd el, hogy biztosan ne kidobott pénz legyen a weboldal, hanem egy boldog befektetés céged jövőjébe.

1. ELADÁS VAGY KAPCSOLATFELVÉTEL ÖSZTÖNZŐ GOMBOK, INFORMÁCIÓK

A vállalkozások 93%-a nem írja ki weboldalára az email címét, 49% pedig a főoldalra nem teszi ki a telefonszámát.

Határozzuk meg az egész weboldal célját. Azokon az aloldalakon is érdemes amelyeken valamely szolgáltatásodat kínálod. Megfelelő elhelyezéssel pedig pont akkor kerül a látogató nézőterébe amikor kell és kattintani fog vagy felemelni a telefont és hívni, illetve írni email esetében. Hosszabb értékesítési oldalakon érdemes megismételni többször is.

2. KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

Nem, nem azt jelenti, hogy teleírjuk kulcsszavakkal az oldaladat és különböző trükkökkel jó helyezést érünk el. Nálunk legalábbis egészen biztosan nem. Az oldal meta leírásait ne a Google-nek készítsd, hanem a látogatódnak aki a keresési találatok között elolvassa.

Meglátásom szerint amit a felhasználóid szeretnek azt a Google is szeretni fogja. Ha ismered a felhasználóidat, nincs szükség trükkökre. Olyan tartalmat adj nekik amit keresnek és abban arról beszélj amire szükségük van, az ő hangukon.

3. KÖZÖSSÉGI OLDALAK ÖSSZEKAPCSOLÁSA

Manapság már teljesen összeépültek a közösségi oldalak az emberek mindennapjaival. Ezt lehet szeretni, nem szeretni, de megkerülni semmiféleképpen sem. Jelentős hátrányba kerülsz ha nem használod ki az ebben rejlő lehetőségeket. Számos szolgáltatását be tudod építeni a weboldaladba a Facebooknak, a LinkedIN-nek vagy a Twitternek amivel közösséget, követőket gyüjthetsz. Őket könnyebb lesz elérned és az elköteleződésük is nől a céged, szolgáltatásod iránt.

4. RESZPONZÍV AVAGY MOBILBARÁT MEGJELENÉS

Már a Google is “bünteti”. De őszíntén: nem ez a legnagyobb büntetés ha nem mobilbarát a weboldalad. Hanem az ha a felahsználóid 40%-a inkább a konkurencia weboldalát böngészi a telefonján vagy a tabletjén a tiéd helyett. Igen, ekkora az átlagosan böngészésre mobil eszközt használók tábora.

Tehát én határozottan állítom: reszponzív megoldás nélkül ma már nem érdemes weboldalt csinálni

5. A MÉRÉS FONTOSSÁGA

Ha nem méred a látogatóidat az olyan mintha vak sötétben keresnéd a forrást az erdőben.

A statisztika böngészése sokak számára teher és ebből kibogarászni a hasznos infókat hétről-hétre, hónapról-hónapra valóban nem a legkedveltebb feladatok egyike. Viszont mindenképpen a leghálásabb dolgok közé tartozik. Ugyanis a statisztikai adatok ismeretében jobban megismerhetjük a vevőink szokásait. Így még hatékonyabbá tehetjék a weboldalt és a hirdetéseinket.

6. WEBES SZAKEMBER KEZEKBEN A WEBOLDALAD HA BAJ VAN

Alapvető dolognak kellene lennie, de sokszor sajnos nem az:

  • ha valamit változtatni kell akkor ne napokig vagy akár jövőhétig kelljen várnod a szakember válaszára,
  • legyen egy könnyen, bármikor, bárhonnan kezelhető felületed a weboldaladhoz, hogyha gyorsan ki kell írni valami extra infot a vevőidnek akkor Te is meg tudd tenni
  • biztonságos és gyors elérésű tárhely – egy tárhelynél ez a kettő fő szempont mindenképpen meglegyen,

+1. FOLYAMATOS ÜGYFÉLSZERZÉSI CSATORNÁK KEZELÉSE

Ha a fentieken mellett már mind ott a zöld pipa akkor jöhetnek a látogatók akikből vevőket konvertálunk.

Ehhez ma a legkézenfekvőbb megoldás a Facebook és Google hirdetés. Nagyon jól mérhető és megfelelően optimalizált hirdetésekkel a legjobb megtérüléseket hozza.