fbpx

avagy akció hirdetések Facebookon, Google-on és webshopon

 A legnépszerűbb kedvezmény forma az árkedvezmény, álltalában százalékosan használt formája. Azonban ez a legtöbb esetben hosszútávon akár az egész márka megölésével, de legalábbis a profit jelentős részének elvesztésével járhat. Ezt pedig az okozza, hogy a legtöbb vállalkozó rosszul, elhamarkodottan, tervezetlenül használja az akciózást.

Bár egy-egy akció elindításkor látszólag elkezdhet futni a szekér, azonban hosszútávon – főleg akciómentes – időszakban érezheted meg hatását.

De akkor hogyan akciózzak?

Az akciókkal is építs hűséget a vásárlókban. Ezt úgy tudod elérni például ha olyan terméket akciózol amihez tartozik egy kapcsolt termék és ezt a legjobb ha nálad veszi meg majd a későbbiekben az alaptermékhez a vevő. Vagy például egy kávéfőzőhöz adj ajándékba 1 hónap múlva neki egy adag kávét és/vagy egy kávévásárlási kupont a következő alkalomra.

NE AKCIÓZZ EGYFOLYTÁBAN!

Biztosan a Te környezetedben is vannak akik mindig az akciókat keresik és ebből álltalánosítva úgy gondolod, hogy majd akkor én odavonzom a vásárlókat, nálam mindig akció lesz.

Pedig ezzel pont az állandóan akciókat keresőket vonzod a weblapodra. Azokat akik nem a hűséges vásárlóid táborát erősítik hanem akik ha legközelebb egy másik helyen akárcsak párszáz ft-al olcsóbban látják már inkább ott veszik meg. Na és nekik aztán jöhetsz a minőségi ügyfélszolgálattal és a garanciával. Őket ezek nem fogják érdekelni, csak az ár.

 

Ugye jól gondolom, hogy nincs szükséged ilyen vevőkre?

 Képzeld el a legjobb vevőidet magad elé és készíts nekik egy akciót, egy ajándékot. Ha így teszel a hozzájuk hasonló vevőket fogod vonzani a boltodba. Az árat és kifogásokat kereső vevők pedig (már bocsánat) de le fognak kopni szépen lassan és a konkurenciádat fogják boldogítani.

 

Tervezd meg előre!

A legfontosabb, hogy sohase csinálj “hirtelen felindulásból” akciót. Mindig jól átgondolt tervet készíts és a megfelelő időpontra ütemezd be.

Biztosan Te is úgy vagy vele, amikor egy-egy jó ötlet az eszedbe jut, hogy azonnal meg akarod valósítani. De ha a legjobbat akarod kihozni az ötletből akkor tervezd meg, dolgozd ki alaposan, majd ütemezd be. A legjobb esetben még be is automatizálsz mindent és még a naptárat sem kell figyelned.

 

Nálunk egy évre előre vannak megtervezve az akciók kedvezmények. Tehát ha most megkérdeznéd -és nem akarnám titokban tartani ? – akkor megtudnám neked mondani, hogy jövő év szeptemberében milyen akciónk, kampányunk fog futni.

Persze ez közben lehet, hogy alkalmazkodik az addig kialakult körülményekhez, de a gerince már készen áll az indulásra.

 

Igazítsd az akciót termékfejlesztéshez, készletkisöpréshez, ünnepekhez. Így az egész évedet jobban meg fogod tudni tervezni. Ha évente 4-5 akciós időszakot csinálsz és ezek mindegyike más-más formátumú akkor biztosan sikeres lesz az egész évet. Jővőre pedig a teljes idei év konkluziója nyomán optimalizálhatsz a kampányaidon.

 

De figyelj, hogy ne válj kényelmes kampányolóvá aki mindig ugyanazokat a kampányait ismétli meg. Változtass, fejlessz, ötletelj rajta. A legnagyobb segítségedre a vásárlóid véleményei lesznek.