Biztosan Te is szoktál a telefonodon is weboldalakat nézegetni. Akkor valószínűleg volt már dolgod olyan oldallal amit fel kellett nagyítani mert túl kicsi volt a szöveg, vagy jobbra/balra kellett húzni, hogy a teljes tartalmat áttekinthesd. … elég kényelmetlen. A felhasználók nagy része el is hagyja az ilyen oldalakat.

De mivan akkor ha a weboldal már reszponzív, de mégsem tökéletes?

Összegyüjtöttem a legnagyobb reszponzív hibákat amiket TE NE kövess el.

Minden tartalmat megjelenítesz amit teljes nézetben

A hordozható eszközt (mobil, tablet) használó felhasználók gyorsabban akarnak információhoz jutni és a sallangok nem rédeklik őket. Könnyítsd meg a dolgukat azzal, hogy csak a lényeges információt jeleníted meg nekik.

Például a sidebar-ban ismétlődő menüt vedd ki. A slidert vedd ki. A hirdetéseket vedd ki  …  stb.

A lényeg maradjon és az oldal célja határozottan. Például ha egy kapcsolatfelvételre buzdító sales oldalról van szó akkor az alján legyen ott, hogy tud veled kapcsolatba lépni. Egyértelmű legyen és ne kelljen keresnie az információt a felhasználónak.

Nem méred a látogatók platformjainak arányait

Ha azt sem tudod milyen arányban nézik az oldalad mobil készülékről vagy tabletről akkor nem fogod tudni melyikre milyen mértékben kell optimalizálnod az oldalt.

Egy projektünknél mindhárom általános reszponzív mérethatárra optimalizáltunk, majd a statisztikában láttuk, hogy ettől egy teljesen eltérő és pont egy “szürkesávban” lévő méretről érkezik a legtöbb látogató. Kiderült, hogy ennek a termékkörnek a célközönsége régebbi fajta netbookot használ általában és azoknak a készülékeknek ez a felbontása. Így elkészítettük erre a sávra érvényes reszponzív megjelenést is.

Ezek az adatok a Google Analytics-ből könnyen kinyerhetőek. Tehát kisérd folyamatosan figyelemmel a vásárlóid szokásait és igazísd hozzájuk a weboldalad. A cél, hogy minél kényelmesebb legyen neik böngészni az általuk leggyakrabban használt készülékről

Nagy képeket töltesz be mobilon is

Ok, hogy a nagy hd felbontású háttérképek csodaszépek és ma már rengeteg weboldal használ iylet, ezért Te is. De mobilon ne akard ugyanezt a képet megjelentetni a látogatónak. Egyrészt a kisebb felbontáson lehet, hogy teljesen értelmét veszti a háttérkép, másrészt a betöltési időt jelentősen befolyásolja.

Ha nagy hátteret használsz akkor mobilra készíts egy kisebb változatot belőle és állítsd be, hogy ott ezt töltse be. Akár több méretre is elkészítheted. Ha pedig abszolút gyorsítani akarsz a betöltési időn és ezért hajlandó vagy feláldozni a háttérképet akkor állítsd be, hogy kisebb felbontásokon csak egy színt töltsön be háttérnek.